Dagens förkylda tankar

Jag ska iväg och hämta torkad svamp som sedan ska användas till mina piroger. Ingen jul utan piroger i mitt hem. Sen ska Svenne och jag åka och handla mat, men det är senare på eftermiddagen. Förkylningen sitter i, och jag vill inte gå närmare in på vad som spottades ut i morse. Frukost är intagen, det blev en havregrynsgröt med lättsockrad lingonsylt. Temissbrukare har jag blivit till råga på allt. Och köpt kan jang i flytande form. Den är riktigt god, smakar lakritsshot (som tydligen är totalt ute, enligt en barkille som jag snackade med i somras). Jag har suttit och klistrat och knåpat med en julklapp. Mitt julklappspapper tog slut, så det tänkte jag inhandla idag.

Efter att vi har handlat är tanken att vi ska komma hem till mig, för att äta. Jag funderar starkt på att koka en linssoppa och inta den med mitt goda bröd. Jag tror Svenne godtar den middagen.

Jag fick för några dagar hem denna finfina pryl som kommer hänga med i vått och torrt. Redan nu.




Sen kom jag på att jag hade en finfin bild på lilla Klara som jag träffade förra veckan, när vi var på Rum för barn på Kulturhuset. Hon var lyrisk och sprang runt runt runt. Så var det sångstund sen, för alla barn och vuxna.




Snälla förkylning, gå din väg.....
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback