Du Andning, Du Jobb, Du Vila

Klockan 07.15 ringer Ulliz. Jag hade stängt av signalen på mobilen, men precis i rätt stund tittade jag på mobilen, och då blinkade den att hon ringde. För vi hade planerat så. Jag är nämligen hos Ulliz nu och är hundvakt åt Elviz. Och för att inte försova mig, brukar jag be mina kompisar ringa och väcka mig (sist var det Dorota som agerade väckarklocka!). Jag sitter i soffan och funderar lite på dagens upplägg. Jag har god lust att bara spela Wii hela dagen, men jag har faktiskt jobb att utföra. Jag ska strax ta mitt te och förflytta mig till sovrummet, och ladda med kuddar bakom ryggen, för att sedan göra en transkribering av min intervju som jag hade igår! Jag tänker mig ett pass på ca 50 minuters jobb. Efter det tänkte jag gå ut med lille Elviz. Han har varit lite dålig de senaste dagarna, så det blir en lagom promenad. Han ligger här vid mina fötter och det kommer suckar med jämna mellanrum. Lilla gubben.

Håll tummarna nu för att jag ska få tag på min sista respondent för mitt jobb! Det har varit lite klurigt, men nu tänker jag inte oroa mig, utan vänta på svar.

Kan berätta att Svenne och jag tog en promenad igår som hette duga. Från Årstadal till slutdestinationen Alvik. Vi klarade även sträckan Gröndal - Stora Essingen. Först trodde jag att vi skulle vara tvungna att åka den sträckan, men det gick alldeles utmärkt att gå! Vi gick i ganska precis en och en halvtimme - och den sammanlagda tiden för sträckan Sickla Udde - Alvik, är tre och en halvtimme.

Efter denna strapats blev det en god pizza på Vedugnen och sist ut blev Harry Potter. En bra, spännande film. Tyvärr fanns det biomarodörer med i salongen också som pratade mer eller mindre hela tiden. Det är trist, eftersom de förstörda för oss andra.

Jag har förstått att ni är nyfikna på mitt hår. Jag ska stilla det med lite bilder...
Först ut: Tvärbanan The Adventure















Vi har planerat ännu en linje att gå - avslöjas inom kort....
Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar

2010-12-01 @ 11:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback