Julklappar & Juldagen

Jag sa till en vän att det var länge sen jag tog det så här lugnt. Och då funderar jag - gör jag kanske lite väl mycket? Behöver jag fler naturliga luckor? Jag tror det kan vara så. "Problemet" är att jag sällan tar det lugnt, alltså ligger i sängen och läser till exempel. Rastlös karaktär helt enkelt. Men jag märker tydligt att det är bra för mig och att jag gillar det. Så. Lösningen blir att planera in tomma dagar. I min fina kalender. Brukar du se till att ha tomt också?

Julklappar i år:

Det tar lite emot, för det roligaste är ju att få träffa nära och kära, och att äta god mat. Men samtidigt vill jag dela med mig av de presenter som jag har fått. Av Sven fick jag en biljett till Eva Dahlgren som vi ska se den 12 februari (kan avslöja att Maria fick också Eva Dahlgren biljetter i julklapp, det vore kul om vi gick samtidigt!). Det känns skoj! Och vi sitter på första raden.

Av Emily fick jag en jättefin julgranskula som var i form av ett hjärta. Och te och godis. Av Ulliz fick jag en bok som handlar om oro (vi får hoppas att jag inte får för stor användning av den!) och olja. Mamma kom med nödvändigheter som långkalsonger (som heter Emilia!), ullstrumpor (supervarma!) och en pläd som jag har på min säng. Och en skön borste till håret. Av Maria fick jag min helt fantastiska tekanna och jag nämna att det album som jag gav henne fick godkänt. Och lilla Klara fick ett lakansset med Hello Kitty. Jag tror jag var den som var mest nöjd med det! Min bästa julklapp är att jag har så fantastiska vänner - året om! Och familj, även om jag inte nämner dem så ofta här.







Varje gång är som den första gång vi sågs, även om det är över nu (Längesen med Lasse Berghagen, från programmet Så mycket bättre). Jag släpper dig, minne för minne. Att det ska behöva göra så ont.
Kommentarer
Postat av: Jenna

Önska dig en god fortsättning Emilia! Du verkar ha haft en mysig jul :) trots att jag jobbar nu i mellandagarna kan jag inte riktigt släppa taget.. vill ju julmysa vidare ett tag, så ska se till att göra det fram till nyår helt bestämt! Det senaste året har jag blivit mycket bättre på att faktiskt ha tomma luckor i kalendern, men nästa år kommer jag se till att det blir ännu fler. Jag saknar fortfarande lite tid för till exempel läsning som jag älskar, men som ändå blir av på tok för sällan. Ofta räcker egotiden "bara" till ett varmt bubbelbad, en bra film och kvalitetstid med sambon, så nmer av den varan ska det bli :) Kramar

2010-12-28 @ 06:54:44
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback