Söndagar som de ska vara

Bortsett från frusna fötter, och det hemma i lägenheten, så har det varit en söndag värd att minnas. Men jag kanske ska börja med gårdagens julbord på Eggeby? Jo, det kan vara bra. Vi hade trevligt, Herr Höckert och jag. Vi tog en promenad hemifrån honom, och det tog ungefär en halvtimme. Fantastiskt att gå i skymningen, och jag tror att Svens väg till jobbet kan klassas som en av de bättre. Givetvis så envisas han med att åka bil, men numera har jag övertygat honom om en ny träningsform som vi ska testa till våren. Ny för oss alltså, men den har funnits länge. Kan väl avslöja att 4,2 mil ligger nära till hands när man tänker på denna träning.

Väl framme på Eggeby bjöd tomten oss på glögg, och det var julpyssel på ovanvåningen. Kände mig mycket nöjd med mina två kreationer - dels en stjärna till Sven och sen en pimpad clementin med nejlika. Huvudnumret var julbordet, och vi satte oss mitt i smeten. Trots ganska hög ljudvolym kunde vi föra intressanta samtal med våra bordsgrannar. God mat, reguljära sånger och ett skönt avslut med kaffe. Sen tog vi vårt pick och pack och gick. Men vi passade båda på att ta var sitt foto med Herr Kent Malte, som också var inbjuden på denna tillställning. Han läste dessutom Flickan med svavelstickorna, vilket verkligen uppskattades. En sorglig historia med mycket att lära.

Söndag idag ja. Kan berätta att jag har varit riktigt lycklig idag. För vi gick hela Nockebybanan, och jag kände mig väldigt tillfreds att gå den. Att gå är något alldeles särskilt, och jag tänker fortsätta med det. Extra kul att ha med sig Svenne också. Ni som har tålamod kommer få ett fint inlägg med bilder. Imorgon! Det tog 1 timme och 45 minuter, och precis när vi kom i mål, väntade en bana på oss, för att ta oss tillbaka till Alvik! Hur bra var inte det?


Hoppas att ni haft en fin tredje advent!








Kommentarer
Postat av: Dorota

Oh, så fin du är!! Kul att läsa att du har det så bra! Det förtjänar du vännen! Kram

2010-12-12 @ 21:02:27
Postat av: Jenna

Vilken härlig helg du värkar ha bakom dig. Och nockebypromenaden låter fantastisk. Jag har nog aldrig åkt nockebbybanan inser jag nu. Hur åker den?



Vad roligt att du redan är klar med artikeln. Ser verkligen fram emot att få läsa den. Kom ihåg att påminna om när den kommer om det inte är en av tidning som rentutav trillar ner i brevinkastet :)



Hoppas du får en riktigt bra veckostart Emilia!

Kram

2010-12-13 @ 08:08:31
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Kinga

Fina bilder vännen. Jag saknar dig!

2010-12-13 @ 13:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback