Dipp, depp, dipp, depp och vecka 10

Jag har min egen version på tipp tapp, som ni ser. En del kanske undrar om jag är lite deppig? Jo, så är det. Kroppen säger lugn i stormen medan knoppen vill hitta på en massa saker. Gärna samtidigt. Och då blir det lite kortslutning. Det som karaktiserar denna depp är inte oro eller ledsamhet över något, utan helt enkelt utmattning. Därför sover jag mycket mer nu än de tidigare veckorna. Och jag har lite svårare med minnet. Men samtidigt tacksam.

Min föresats för vecka 10 (förra veckan), var: "att behålla lugnet trots stressiga tider! Kunna njuta av min födelsedag och ta vara på tiden som jag har med mina vänner och familj!"

Och det lyckades jag med och betyget för veckan är en 9/9! Rekord! För trots trötthet har jag mått bra och haft det riktigt roligt. Idag är det tisdag och jag funderar. Vad ska jag göra för nytt inom området Måbra? För hälften av tiden har gått och betygen har varit relativt höga. Jag får ju nyhetsbrev i min inkorg (jag prenumerar bland andra på Olof Röhlanders peppbrev) och ibland fastnar jag för dem. Varför? Jo, för de talar till mig. Som denna vecka: gör bara det du vill. Här kan ni läsa i hans blogg vad han menar.

Ska jag kanske satsa på att göra mer av de saker som jag vill? En del måsten ligger och lurar, men samtidigt. Ta mig tid till det jag vill. Just nu tycker jag det är soft att sitta framför datorn och bara surfa. Men jag vill också komma ut i ljuset. Jag vill göra tackkort. Jag vill måla. Titta på TV. Bada. Vara galen på jobbet.

Föresats för vecka 11: Göra mer av det jag verkligen vill.

Vad skulle du göra om du fick göra precis det du vill göra? Skriv gärna i kommentarsfältet


En av presenterna som jag fick var en CD-skiva med fröken Klara. Jag har tittat på skivan två gånger. Här är en av mina favoritbilder. Tack MARIA - för denna present satt mitt i prick. Och Mateusskålen var ju sååå fin. Den inspirerar till matlagning




Kommentarer
Postat av: Jenna

Åh där känner jag igen mig. Så där kan jag ofta funka att knoppen vill massa saker och älskar aktivitet, medan kroppen inte alltid håller med om det och försöker bromsa! Men det är bra att man lägger märke till det och lyssnar, för då finns tid för återhämtning, som kanske skulle bli superlång om man inte hörde signalerna :) Ibland när jaghar haft en lite för hög växel, inser jag att man helt enkelt inte orkar med sånt som man i vanliga fall älskar att göra och där om någonstans regarera jag. När inte det man älskart längre känns lika underbart. Om jag fick göra precis det jag ville göra så skulle jag fördjupa mig mer i mina studier och näringslära som jag tycker är helt oerhört spännande. Det känns som att jag inte hinner med att lära mig allt man vill för att skolan går i snabbt tempo, det måste jobbas vid sidan av, och så vill man ju hinna med både sig själv , träning, familjen, vännerna osv.. Men jag kämpar med pusslet och planeringen. Viktigast prio i veckoplaneringen är faktiskt egotid för tillfället!

2010-02-02 @ 18:48:55
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Dorot

Ta det lugnt vännen och sov. Det gör jag också mycket nu. Det är så skönt att sova... Och det är det jag vill göra nu :)

2010-02-02 @ 22:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback