Jag tar andlighet på allvar

Ja, annars vore det konstigt, i och med att det är min föresats denna vecka. Därför har jag tänt några ljus och bara tagit det lugnt idag (haha, who am I fooling? jag fixade med min bokföring och lagade lasagne - men OK, det känns som om jag har tagit det lugnare i alla fall)

Snart är det en vecka kvar - till 30 årsdagen - kan ni tänka er? Men som sagt, jag tror jag har krisat så det räcker för en livstid - så jag är inte så orolig. Jag struntar i min ålder, det värsta är väl vad andra tror?

Jag har tittat på två avsnitt av Carnivale - måste säga att serien ger mig lite kalla kårar. Och jag tycker nog att första säsongen var bättre. Men samtidigt vill man ju se hur det hela slutar..!

Ja, lasagnen ja. Helt galet god. Jag körde ett eget recept, med influenser av bland andra Jenna. Det var champinjoner, lök, kyckling, broccoli, sockerärtor, keso och creme fraiche. Det blandade jag med Sambal oelek, soja och Sweet chili sås. Jag säger bara: yes! Mycket gott! Nu är jag laddad inför träning imorgon. För det är minst lika viktigt att äta bra på vilodagar också - det är då kroppen regenerar sig och laddar inför kommande dagar. Så det så!

Imorgon är det fredag - och jag ska hälsa på Hanna. Jag tror det är över ett år sedan vi sågs. Dessutom har det kommit en till bebbe. Så jag ska spendera kvällen hemma hos familjen i Solna. Trevligt!

Som sagt. Andlighet. Over and out!


Kommentarer
Postat av: Sven

Vad är andlighet egentligen? Och vad är NYandlighet, new age??



För mig är det bara medmänsklighet som spelar någon roll. Det är viktigast för mig. Och att vara humanist som Tage Danielsson men inte som nån annan rutten förening. Annars är jag emot att sätta etiketter på människor och saker etc.



Kram

Svenne

2010-01-21 @ 22:55:56
Postat av: Emilia

Att ta hand om själen är för mig andlighet - att gå in i sig själv. Inte vara så fokuserad på det yttre. Bara medmänsklighet? Det är inte så bara!

2010-01-22 @ 08:44:19
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Sven

Aha, förstår. JAg noterar. Boliibommpa Kram

2010-01-22 @ 19:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback