Det lilla som gör livet så stort

Måndagen kom, dagen gick och på kvällen föddes mer inspiration till att fortsätta. Fortsätta göra det jag gör. Och inte stanna och inte titta bakåt. Var inte rädd. Det är mottot nu. Den som sjöng oss lugna, mig och Sven, var fröken Melody Gardot. Hon är ängel och hennes sånger är verkligen så fina, och det är bara hon som kan sjunga dem. Det var verkligen en upplevelse! Konserten var i Ulriksdals Slottspark och vädret var tillåtande. Ni som vill höra lite av hennes låtar kan söka på youtube - rekommenderas! Jag gick därifrån, styrkt och glad.

Tyresta fick ett återbesök av oss idag (jag och några vänner) - brasan var lite trögstartad - men sen fick eldansvarig (jag) till det riktigt bra. Grillad korv, potatissallad, sallad och dressing - kan det bli bättre? Sedan bad och meditation liggandes på en sten. Ja, det är det lilla i livet som gör det så stort!

För någon dag sedan gjorde jag en god soppa, gazpacho - och receptet publicerades nyligen på Livskick - klicka gärna och se vad jag har skrivit! Jag har nu laddat med ingredienser för att göra den igen! Mycket nöjd över att ha funnit receptet!

På fredag kväll mina vänner, så är det Inception som gäller - den nya filmen med Leonardo di Caprio! Vad roligt det ska bli! Det är jag och Kinga som hänger på fredagkvällen!

Igår träffade jag finaste Ulliz. Det kändes bra att bara vara. Förhoppningsvis picknick till helgen. Hoppas, hoppas!!









I allt detta finns det möten. Mer eller mindre planerade. Där jag är mer eller mindre närvarande. Närvaron kräver energi som jag inte alltid har. Och då blir det bristande. Samtidigt vill jag inte försöka längre. Jag vill vara. Närvarande. Det är där jag befinner mig. I närvaron.

Kvinnas tankar om Nuet
Kommentarer
Postat av: Dorot

Det verkar att du lever livet... Bra!!! Njut på bara! Sommaren är kort...

Kram

2010-07-29 @ 09:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback