Ibland är det bara att bestämma sig

Beslut kan vara överordnat utgången. Icke tagna beslut kan infektera tillvaron. Jag har mina beslut tagna, så när som på augusti. Men september är klar. Och i augusti handlar det om att fixa två dagar jobb (peace of cake. Apropå kaka, se bild nedan). Jag sitter och lyssnar på Allsång på Skansen och kan inte låta bli att tycka att det är lite mysigt. Och ändå stör jag mig på att jag gör två saker samtidigt. Det här med att ge sin närvaro till det man faktiskt gör, i mitt fall bloggar, är ju så viktigt. Men från och med imorgon tänker jag inte försöka vara närvarande. Jag ska helt enkelt vara närvarande. Att försöka är överskattat. Time to wiseup

Veckan går, idag tisdag tog jag mig till Uppsala för att arbeta. Det var dags att städa upp ute i fält. Städa upp: kolla om det fanns överblivna marschallhållare ute i fält, samla ihop alla flaggor, plocka ihop alla marschallhållare och lägga dem i flyttkartonger. Laga verktygslådan. Åka till SLU och packa ur bilen. Städa bilen. Konstaterade att trots moln så var det varmt. Bra att jag drack. Och åt (se bild med vår matsäck). Så nu kommer jag först arbeta i september i Uppsala. Nu blir det till att koncentrera sig på min artikel (som snart är klar!!) och på företaget. Men lite ledigt också. Håller på med en plan på hur jag ska rensa här hemma. Än så länge är planen i huvudet - men det ska ner i skrift, mycket enklare så.

Igår blev det ett möte med Maria, som jag inte sett på över en månad. Vi fikade på café Javasavi på Årsta torg och sen blev det sockerkaka på balkongen. Mycket gott. Som avslutning på dagen gick jag och Svenne på yoga - fantastiskt skönt! Jag somnade på den långa vilan! På riktigt alltså. Och när vår yogalärare Annika skulle "väcka" oss blev jag alldeles skrämd. Det har hänt några gånger så att jag halvsomnar och rycker till av rädsla. Jag vet inte varför...? 












Hon tyckte om honom. Men känslan av att existera i fel tid och rum jagade henne ständigt. Hennes tankar om sig själv var ovärdiga och det ledde till att många uppfattade henne som något annat. Hon drog sig för att visa sin sårbarhet samtidigt som hjärta och själens själ riktade sina strålar av rörande kärlek mellan varandra. Det sipprade ut ibland, men rädslan att avslöjas tog över. Hennes kärlek fick aldrig ge sig i uttryck. Och det kvävde henne.

En Betraktelse av det Inre
Kommentarer
Postat av: Dorot

Älskar dina kursiverade texter...

Kram

2010-07-20 @ 21:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback