Tonight is gonna be a good night.

Innan
Solen lyser och jag sitter bänkad framför skärmen - men jag är tillåtande idag. Ska strax ut och springa. Jag har en slinga här som funkar alldeles utmärkt. Den tar ca 30 minuter, men ska försöka göra den på 25 idag. Igår var det midsommarfirande i vanlig ordning, även känd som sobotka. De som fyller 19 år i år, det vill säga födda år -91 har festen och går igenom hela byn med raketer, häst och Herr Neptun. Det är smockat med folk. Dessvärre började det brinna i en byggnad, så brandkåren hade fullt upp. Men annars var kvällen ganska lugn. Jag bjuder på lite bilder!

Efter
Även om jag inte är stort fan av att springa så finns det stunder av härlighet i det också. När jag säger till mig själv att jag är stark och solen lämnar mina armar brunare än tidigare. Och sedan är det skönt med kommentarerna efteråt "hur var det på spåret idag då?" - och då har jag inte ens sagt att jag var ute och sprang. But news travel fast in Jastarnia. På gott och ont. Det blev ca en halvtimme idag igen, men jag tror det beror på att jag sprang igår och benen var inte riktigt utvildade. Nu på eftermiddagen har jag ätit gott, legat i sängen och läst. Sen kom rastlösheten och tog över - men strax utgång för att äta våfflor med grädde och jordgubbar - ja, så ska livet vara. Inte på något annat sätt. Jag klippte mig för några dagar sen, skönt att bli av med det långa håret. Men det är inte någon jätteförändring, men behövlig!

Publicerat:
Jo, jag har skrivit en recension om tillsammansskapet - alltså relationer - vill du läsa den? Klicka här

















Dina handlingar är dina. Men din smärta kan delas. Du visar att du ler trots ett svårt liv. Avståndet ökar, men minnena finns kvar och de är nära. Det ordlösa hej då:et har avverkats och det står jag fast vid. Jag kan inte längre sakna dig. Jag kan inte längre se dig för någon som du inte är. Jag sparar minnena på en säker plats. Odelbara.

Separation mellan ungt par i en tid av förändring

Kommentarer
Postat av: Kinga

Vem är Herr Neptun??

Gofry is WHAT IM TALKING 'BOUT GIRL!! :)

2010-06-24 @ 20:07:46
Postat av: Dorot

Vad fin du är vännen! jag är glad att du har det kul.

Ha det fortsatt....

Kram

2010-06-24 @ 21:39:58
Postat av: J'licious & L'licious

så fin blogg du har :)

2010-06-24 @ 21:52:56
URL: http://jllicious.blogg.se/
Postat av: lucke

najs blogg :P

2010-06-24 @ 22:12:30
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback