Vånda. Vad betyder det egentligen?!

Klockan 00.30 vaknar jag av värmen. Nej, ännu en sömnlös natt eller vad är det frågan om? Kikar på mobilen igen. Jo, jag har bara sovit i två timmar. Sen kommer tanken - tänk om det fortsätter så här?! Men nästa tanke är att detta är flyktigt, huvudet har bara haft en massa för sig. Idéer. Tankar. Obeslutsamhet. Och Vånda. Jag vet inte ens vad det betyder. Ändå vet jag hur känslan är. Och det räcker. Jag somnade om. Och idag är det härlighet i att molnen stoltserar med sin närvaro på den annars blågråa himlen. Öppnar terassdörren och tittar ut. Vinden är inte lika snäll nu, det är nästan så att jag fryser i min poolblåa klänning. Och jag backar in i rummet. Som för ovanlighetens skull ser städat ut. Jag ska byta rum igen, de sista dagarna bor jag hos min gudmor. Sista natten sover vi alla tillsammans.

Är ruskigt sugen på glass. Gärna med nötter. Och choklad. Efter massagen (17.00) kan det vara läge att ta sig en tripp i "staden". Åh, måste dela med mig av fröken Chapman igen - change. Jag saknar mitt vardagsrum, hur ljuset skiner igenom mina dammiga träpersienner. Hur jag bryr mig om mina blommor, hur datorn stängs av, hur jag somnar med min rosa panter-kudde. Hur någon kanske någon dag väcker mig och.... Ja, ni vet hela det där med att vara hemma. Det saknar jag.

Maybe I would change... (som ett svar på låtens fråga)

15.58 - om två minuter är det kaffe my friends - and I can´t say no to that!

Ps. Du som vet vad vånda är - skriv gärna en förklaring i kommentarsfältet!

Kommentarer
Postat av: Matilda

change är min favvolåt, den är så himla härlig att det liksom bara kryper i kroppen! på ett positivt sätt alltså! haha!



en månad i polen alltså! härligt!

men du ska jobba sen i uppsala alltså, när du kommer hem?

så det är ultuna du jobbar på! där var jag för några år sedan med förra hunden.. (djursjukhuset)



vi har fortfarande kvar vår gamla bil, men har hittat vår drömbil, nu gäller det bara att den ska dyka upp i rätt utförande på blocket också... då köper vi den direkt! hoppas verkligen vi kan hinna köpa en innan sverigesemestern, vore toppen!



njae, hösten vet jag inte riktigt hur den ser ut faktiskt. just nu håller jag ju på med tre svenskaböcker åt gleerups, och en mattebok åt liber. sen har jag hört att gleerups eventuellt vill att jag jobbar mer åt dem i höst.. så jag håller tummarna!



haha, vad skoj att du drömt om oss! :-D hoppas det var en positiv dröm och ingen mardröm! ;-)



kram till dig!

2010-06-30 @ 23:00:36
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback