LLL: Lugna Livet i Lund

Det regnar lite ute. Och jag är än en gång placerad på Sveriges skönaste soffa. Helt galet bra, samtidigt som jag konstaterar att stillasittande är livsfarligt, även om du motionerar tre gånger i veckan. Det är de senaste rönen och jag sitter och småspänner musklerna bara för att bli lite mer levande. Över-levande. Hur som haver, jag har hamnat hemma hos fina Dorot, som kommer hem i eftermiddag. Hon bor jättemysigt på gatan Södra Esplanaden. Bara det gör ju att man skulle kunna flytta in. Trots att jag gillar livet på Gården (Enskede Gård). Jag har knaprat i mig två frukter, en banan och ett päron, och väntar nu på en tredje, ett äpple. Klockan två ska jag träffa syster Sabina, som för övrigt bor i Svalöv, men är på besök i Lund. Samtidigt som mig. Så då blir det nånting matigare. Jag längtar eftersom min mage kurrar. Och hur mätt kan man bli på frukt? Fast nyttig värre är jag!

Det är en del som tycker om mina idéer om promenader. Det är ju kul att ha konkreta mål med sitt gående! Och just därför kan jag rekommendera linjewalking! Igår hade jag turen att orka ända från Enskede Gård till Farsta Centrum. Hämtade mina fina glajjor och shoppade lite saker till julpyntningen hemma. Återkommer om det när jag kommer hem. Lite projekt på gång med andra ord. Nu ska jag kolla mobilen och se om syrran hört av sig! Jätteglad över att vara här!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback