This is what happyness means to me (Amy MacDonald)

Har ett havrekaksbak på gång. Och eventuellt ska jag använda min andra halva jäst som jag har i kylen. Men framför allt vill jag ta det lugnt. Tog precis ett varmt bad och tvättade håret med en lera som friekosör gav mig på mässan. Vet inte om håret är rent, men kanske... Funderar om detta hjälper min torra hårbotten eller inte. Det är ganska frustrerande att min hårbotten är så känslig. Sen har jag förmågan att sitta och pillepilla, utan att jag själv märker det.

Lägenheten behöver städas, men jag tar det i min egen takt. Sådär lagom. Sådär maximalt lite. Jag undrar ibland om jag passar in i ett samhälle där allt ska gå så förbaskat fort? Varför kan inte saker och ting ta sin tid? Idéer mogna, artiklar växa fram, eftertänksamhet, mindfulness i arbetslivet förespråkar jag. För saken är den, jag får inte mindre gjort. Snarare mer. Om jag får säga det själv. Men det kräver min närvaro, och det är en träningssak. Sen funderar jag på om inte min hjärna busar med mig. Den säger mig nämligen att jag är hungrig. Men jag tror inte det är sant - för jag åt ganska nyligen, eller för två timmar sen.





So you think you know me.
Kommentarer
Postat av: Svenne

Gillar

2010-11-13 @ 23:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback