Morgon. Minus God. Fast ändå...

Klockan halv åtta, eller ja, strax efter sju, så vaknade jag. Snorig och dann. Och lika med ringa till jobbet och säga att det går inte. Så nu är jag hemma och kurerar mig. Lite skönt att kunna ta det lugnt. Konstigt att jag ska behöva vara sjuk för att ta det lugnt. Men så är det ibland. Fast trots feber (som alvedonen slåss med) och trots seghet har jag ändå lust att göra grejer. Fast eftersom jag igår var lite sur över det faktum att jag ofta är i status "full rulle", så tänker jag inte låta impulsernas tyranni styra. Men att blogga lite är faktiskt tillåtet. Är himlans sugen på ostkaka. Varm. Med grädde. Ska jag slå slag i saken? På matfronten har jag i alla fall lagt mungbönor i blöt. För att göra den goda grytan igen. Jag hoppas att koriandern som jag köpte för några dagar sen fortfarande är ok. Ja, det var lite från mig!

Ah. Jag har lite böcker att läsa. Känns hur bra som helst!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Krya på dig!!

2010-10-01 @ 13:42:27
URL: http://johanna.livskick.nu
Postat av: Nathalie

Jobbigt med förkylning:/ Var själv riktigt förkyld för ett tag sedan och det var inte kul.



Hoppas du får en bra fredag trots förkylningen!

2010-10-01 @ 14:25:34
URL: http://kattvingar.blogg.se/
Postat av: Dorot

Jag rekommenderar varmt Hundraåringen. Är nästan svartsjuk att du har den boken framför dig. Den är så himla rolig och bra!!!

Kram

2010-10-01 @ 20:23:00
Postat av: Jenna

Goddag i stugan! Nej jag har inte läst Paul Cheks bok, men blev nyfiken på den när jag såg den på din bild här. Du får hemskt gärna recensera vad du tyckte om den sedan :) KOnsten att äta, träna och må bra har jag så gott som läst på jobbet för vi har den i lunchrummet :) Hoppas du hrar kryat på dig och mår en gnutta bättre nu till helgen? Annars får du krya på dig fina Emilia!

Kram

2010-10-02 @ 10:26:04
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback