Mungbönegryta med Koriander!

Det här var ett bra recept som jag en vän smakade på denna lördag. Jag har testat att göra mungbönor förut, men då inte alls varit imponerad. Mer uttråkad. Samtidigt är det nyttigt. Och jag hade ett paket hemma, som stod och väntade. Ni som vill se receptet, var så god och klicka här!

Matlagardagen igår gick hyfsat - och den fortsätter idag! Sven hjälper mig nämligen med inskjutsning till stan - jag har volontärarbete på gatan ikväll. Och det innebär att jag kan ta det lugnt och hinner även laga en linssoppa. Denna gång med extra mycket koriander! Och mitt goda bröd till.

Just ja. Har förstås lite bilder att bjuda på :













På något sätt vore det kanske bra. Men jag vet inte. Vad tycker du?


Ung kvinnas tankar om vänskap, en regnig dag i september
Kommentarer
Postat av: Dorot

Mums! Och jag som berättade för Martin igår hur vi bakade kanelbullar tillsammans.... Jag saknar dig, vännen.

Många kramar

2010-09-18 @ 18:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback