Stopp & Belägg. På riktigt.

Hela tiden tjatar jag om att vi ska lyssna på oss själva. Och det ska vara medveten närvaro och regelbundna måltider. Och så var det detta med sömnen - ja, du ska helt enkelt lyssna och göra det som krävs för att du ska vara lycklig och tillfreds. Nu känner jag bara: bullshit! Nä, det funkar uppenbarligen inte! Bevis: en röd och täppt näsa och ont i kroppen. Och det roligaste av allt - jag gjorde det igen! För trots att den där promenaden var alldeles underbar igår och trots att yogan får mig att tänka jag älskar livet, så är min kropp i megaobalans. Den har inte återhämtat sig från den förra förkylningen. Eller vad det nu var. Så. Stopp och belägg. På riktigt. Det gör att jag kommer inte skriva världens inlägg om hur viktigt det är att jag lyssnar, hur viktigt det är att jag drar ner på tempot. För just nu är det något annat. Som behövs. Just nu handlar det om att klura ut HUR jag ska hålla mig frisk. För det är egentligen det enda viktiga. Jag säger bara en sak: lite l å n g s a m m a r e. Tack.


Kommentarer
Postat av: Svenne

Gillar, kram Svenme

2010-09-30 @ 22:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback