Min sista bit av frihet för dagen...

...ägnar jag detta blogginlägg. Hm, det låter egentligen lite hårt - vad är det för fängelse som väntar? Måste omformuleras så att jag blir motiverad! Jag ska testa en sak nämligen. Och det är att inte skjuta upp det där som tar emot lite grann. Och inte tänka "men åh, vad jobbigt" utan mer "hur löser jag det här?". Mindset. Liksom. Så det som händer nu är: lite ställtid - dvs jag förbereder med en god kopp te, ska damma av det ena skrivbordet (som jag använt oförtjänt lite den senaste tiden) och sedan skriva ut lite papper som jag behöver. Just do it!

Idag har jag gjort något riktigt roligt. Om man bortser från den mindre roliga vägen dit, till Eggeby gård, då jag höll på att blåsa bort. Men väl framme har jag och Vaktmästare Höckert fixat med våra nöt och bär-strutar som kommer att vara till försäljning på söndag. Har utnämnt mig till strutdrottning och Höckert har avancerat på Gården och har nu högsta ansvar för vågen (där han så fint vägde upp innehållet till de magiskt vackra strutarna, som gick i färgerna rosa och turkost. Glansigt papper. Say no more).

Ok. Hörrni. Jag harklar mig och gör mig viktig. Försvinner en timme eller två...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback