I en tid där livet ler mot en

Fast det där är inte riktigt sant. För dagen som sådan har varit ganska trög. Men på kvällskvisten lättades sinnet upp avsevärt av en löptur i fina området här vid mig. 37 minuter. Och bitvis sprang jag i ett ganska högt tempo. Känns riktigt bra - och nästa pass blir på fredag eller lördag.

Löpning är inte bara ben och andhämtning. Löpning är att konversera med sig själv. Om huruvida man orkar eller inte. Och du får chansen att faktiskt klara sträckor/tempo/tid som du kanske trodde du inte skulle klara. Det blir att du stärker självförtroendet. Intressant är ändå den där dialogen som vi har. Och det bästa tipset jag har: gå ur din bekvämlighetszon! Och tro att du kan! För det är en härlig känsla.

Now, some pictures of the day

Dagen var som sagt lite trög. Jag blev iakttagen. Jag gav igen.

 

Dagens eminenta sällskap. Grym på att pussas

 

Ibland behöver man springa av sig gamla känslor. Annars rostar man

 

Min senaste craving: halloumi. Åh. Så gott! Stek i olivolja

 

Är väldigt vaken. Men ska upp tidigt. Så jag säger godnatt nu

 

Du försökte ta dig in idag. Men jag bygger inte längre murar. Jag blundar istället. Och då finns du inte. Ska ta mig igenom det här. Det känns redan lättare. Även om murar sägs vara starka, fanns det en tid där din närvaro gjorde att murarna rasade. Så. Blunda är det nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback