Mat i all enkelhet



Det var bra pris på ekologisk bacon idag. Så när jag kom hem gjorde jag en sån här:



Och då undrar du - hur gör man?

Jo:

Ingredienser
1 paket ekologisk bacon
1 paket Zetas blandade bönor, ekologiska
1 paket ekologiska krossade tomater
1-2 vitlöksklyftor
Ost, så mycket som du känner passar dig
Basilika
Salt & peppar

This is how you do it:
Koka pasta (t ex penne) enligt anvisning - jag gjorde så pass mycket att jag har till lunch imorgon

Stek på baconen på ganska hög värme. Häll i de krossade tomaterna. Pressa i vitlöksklyftorna. I med genomsköljda bönor. Blanda om. Skär upp lite basilika, spara lite till dekoration, och blanda i. Sist i med lite ost som du skurit till. Jag använde en gul hårdost som jag hade hemma. Så! Rör om förstås! Och hoppas att det smakar!


Kram
Emilia på Morgonsolens Sanning
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback