Fullt ös. Medvetsfull

Just nu skulle jag vilja lägga mig under täcket och lyssna på Coldplay. Bara ligga där och sjunga med. För att inte frysa ihjäl så skulle mössan åka på. Och en extra tröja. Och så skulle jag tända ljus. Och skita i det mesta. Liksom försvinna i ett sjungande, gungande och slappande. Men då kan jag skriva att listan just nu ser ut så här:

Gå till OKQ8 och hämta paket (inget särskilt, typ patroner till skrivaren). På vägen dit ska jag slänga den förbaskade återvinningen. Sen ska jag gå och handla. Sen ska jag koka soppa, vilket jag tror är en okej uppgift. Sen tänker jag inte göra något mer. Lägga mig och bara vara. Är trött.


Nu är det dags att gå vidare på vägen som kallas livet. Är trött på att snubba över saker som inte gör mig gott. Hur många gånger har jag inte gått mot rött? Hur många gånger har inte väggar varit där, mitt på vägen? Och det förflutna jagar en i hasorna. Nä. Är trött på det där. Jag köper mig en bulldozer och kör. Mot rött och alla väggar.



Kommentarer
Postat av: malin

Sv. Det hade varit jätteroligt. Du är så välkommen! Hör bar av dig så ska du få en prova-på-lapp av mig :)

2011-01-06 @ 08:22:50
URL: http://malingerdle.blogspot.com
Postat av: Carin

MYCKET fin dikt. Den satt så bra mitt i prick på mig idag. Tack.

2011-04-19 @ 22:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback