SkrivPuff: skriv om att vara vrång

Jag hade känt den där kvinnan länge, vetat om hennes planer. Hennes man kom mig närmre än någon annan, redan innan hon själv fanns med i bilden. Det var en liten by, och första gången jag såg henne, förbannade jag henne. Hon hade stigit in i mitt ställe. Nu var hon hans älskare. Och senare fru. Och modern till hans son. Deras äktenskap varade knappt ett år, och han fann vägen tillbaka till mig. Nu var jag den andra kvinnan. Jag undrade varför det inte fungerade mellan dem. Men fick inget svar. De är artiga mot varandra, som sig bör när man har gemensamma barn. När hon ser mig vet hon. Hon ser mina planer, så som jag såg hennes. Och hon förbannar mig den här gången.


SkrivPuff den 11 juli: skriv om att vara vrång
Skribent: Emilia Arvidsson
Kommentarer
Postat av: drumalex

mycket på en kort text....bra. Har dock aldrig förstått kvinnor, eller män, som tar tillbaka någon, men det hör ju egentligen inte hit.

2011-07-11 @ 20:09:56
Postat av: Pärlan

Bra, skönt långsam text, liksom fundersam.

2011-07-11 @ 21:25:23
URL: http://parlansskriverier.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback