Ja? Ja. Ja!

Nu har jag tagit ett extra steg på träningen. Eller flera, om vi nu ska vara noga. Jag har börjat springa. Just hemkommen från ett pass! Inspirationen till detta fick sin början när jag gjorde ett löpjobb för en tidning (som kommer inom kort, jag säger till!). Jag har ofta varit negativ till löpning. Tyckt att det varit lite jobbigt, ja rentav tråkigt. Men så har jag förstått att det är inte bara att springa. Det är bra med ett program, en uppstartsfas, något som gör att kroppen vänjer sig. Jag funderar på att läsa en bok om löpning för att få lite inspiration. Andra tjejer som springer är Terese på Sparkibaken. Hon ska satsa på Stockholm Marathon. En annan bloggtjej som motiverar mig till all sorters träning är Jenna. Och så fick jag då ett tips på träningsupplägg, av en nära person som tyckte jag skulle satsa. Här hittar ni det programmet (längst ner).

Veckans träningsplanering:

Måndag: en halvtimmes program löpning
Tisdag: benstyrka via ett program som jag hittade i senaste Fitness-numret
Onsdag: en halvtimmes program löpning + yoga
Torsdag: vila
Fredag: vila
Lördag: Långpromenad med Herr Höckert i Uppsala + rygg + armar (måste hitta program!)
Söndag: en halvtimmes program löpning


Jag har ett mål med löpningen, som avslöjas om ett tag.... Kan skriva att det har  med Umeå att göra....




Kommentarer
Postat av: Petra

Härligt jobbat Emilia!! Jag tror på dig :)

2011-03-14 @ 16:34:50
URL: http://petra.livskick.nu
Postat av: Jenna

åh jag önskar dig varmt välkommen till löpningens underbara värld! Har du sprungit ute eller inne på att band? jag längtar tills jag vågar mig ut på gatorna, men än så länge har jag inlett löparsäsongen på löpbandet. Du verkar ha en kul fortsatt träningsvecka framför dig! För min del hinns det inte med ngn yoga denna vecka, men annat smått och gott blir det iaf :)

Kram

2011-03-16 @ 22:03:51
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback