Uppfostra sig själv till en glad jänta




Nä. Det var just det. Att jag går omkring och bär på en massa dålig energi. Som jag är trött på det. Och gå inte i min väg, för jag är farlig nu. Eller så är det kanske så, att jag behöver uppfostra mig själv till att vara en glad jänta. Som inte tänker så förbaskat mycket. Ja, en och annan tanke skulle jag gärna bli av med. Tänker lite till. Jag tycker ju om att vara mig. Jag kan faktiskt vara rätt rolig. Få folk att dra på smilbanden litegrann. Nog är jag en sån där som man spontant gillar? Ordentlig och proper när det krävs. Galenpanna när jag får som jag vill. Trött varvad med totalt endorfinsug. Hur ska jag ha det egentligen? Ingen aning.

Jag vet bara att idag har det gått trögt. Sitter och klurar på omformuleringar. Hade en startsträcka som tog hela morgonen. Fick disken gjord, bara jag slapp sitta framför datorn. Men så tog jag tag i det. Och det är precis som det brukar: allt löser sig. Ja, all vånda är i viss mån onödig. Klok, klokare, klokast.

Hepp. Då var det fredag.




Foto: C. Lind
Kommentarer
Postat av: Kinga

Emilia. Jag tror du är en person som många spontant gillar!



PS Älskar rubriken

2011-11-25 @ 13:39:19
Postat av: Anonym

Gillar

2011-11-28 @ 15:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback