Tid för träning ger...mer tid?

Jag sprang och powerwalkade om vartannat idag och det slutade med en rutt på 9,7 kilometer (Årstaviken runt plus lite till). Det fina vädret gjorde det hela lite lättare, men jag måste säga att jag var glad både för mössa och vantar idag! Dryga timmen var jag ute och handlade sedan på Hemköp Skanstull - det vankas lite lasagne senare ikväll. Insåg att det ändå skulle vara bra att få i sig något ätbart så den hemmagjorda muslin och fil blev mitt mellanmål.

Påskhelgen har varit fin. Besök i kyrkan torsdag, fredag och lördag och fick även tid att vara med finaste. Igår var Herr H på besök, och vi tog en 7 kilometers promenad in till stan från mig - helt underbart!

Veckans träning blev
Tisdag kondition och Kinesis styrka på Iform
Onsdag Kundaliniyoga 1,5 timmar
Lördag Powerwalk dryga 7 kilometer
Söndag Löpning & powerwalk 9,7 kilometer


Kommande vecka ska jag göra mitt bästa för att träningen ska bli av. Ska ta en funderare på hur, för det är mycket på schemat!

Schema för kommande vecka
Matinspiration två dagar i Haninge
Johanna kommer!
Hälsodagen på Eggeby Gård där jag föreläser och håller ett miniyogapass
Deadline måndagen den 16 april


Jag tror jag kan träna
Måndag förmiddag
Onsdag under dagen + yoga på kvällen!
Fredag förmiddag innan jobbet


Hepp, nu ska jag ta mitt jobbpass nummer tre - tänkte beta av lite innan den nya veckan kommer!









I sinnet finns en plats för lugn och ro. Använd den


Kommentarer
Postat av: Szilvia

Hej!



Det var verkligen roligt att springa på Dig. Vi borde ta en fika någon dag om du hinner ;o)



Såg nyss att du också kör med runkeeper. Tänkte lägga till Dig som min Street Mate. Hur hittar jag Dig?



Kram

/Szilvia

2012-04-10 @ 10:31:00
URL: http://healthbysz.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Vilka spännande yogasorter du har utövat! Vad innebär dem? Jag har testat bikramyoga en gång och är frälst sedan dess, sjukt underbart att så där i svettande värme och bli mjuk i musklerna. Vilken yogastudio går du hos?

Keep up to good work!!

2012-04-12 @ 21:28:16
URL: http://matildamodigh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback