Mat, Motala, Löddeköpinge & Kubb

Det finns dagar där livet tycks gå i ultraspeed. Vi kom hem från Motala i söndags (och helt plötsligt är det fredagskväll?!) efter det häftiga träningseventet på Spartantraining. Det är fantastiskt att kroppen orkar, men det är lika fantastiskt att kunna lyssna och säga stopp, nu får du vila (en hint till mitt hjärta). Därför tränade jag en av två dagar, men kunde med stor glädje konstatera att sällskapet orkade hela vägen. Mer om det kan du läsa två inlägg ner, om människorna som deltog!
 
Jag kopierade precis över massa bilder från kameran. Och här har ni de senaste nyheterna i mitt liv.
 
 
Vad ska jag skriva? Ofta pratar vi om att ha passioner. Jag tror min passion är just mat!
 
 
 
Det fanns några guldklimpar i Motala. Bland annat så hittade vi en bokbod och inhandlade tre böcker. En av dem läser jag just nu! I godisboden tog vi bara en sväng, men det fanns en del gott att sukta efter! Vid hamnen fanns Hamnkrogen, där några av dagarnas måltider intogs. Bra mat och bra priser!
 
 
Sa jag att vädret var bra?
 
Fontänen i närheten av vattnet
 
 
...
 
Men så var det detta med Lödde/Lund. Vi gästar hos fina Dorota & Martin, samt lille G! Dagarna består av kubb-OS samt att äta god mat. En och annan UNO blir det också, enligt tradition. Idag började vi med ett cirkelstyrkepass på Friskis i Lund, där Dorota fick agera ledare och jag & hjärtat hängde på. Sedan har vi varit på Center Syd och jag hittade världens finaste lila överdragströja! Och käresten ett par mjukisbyxor. Och så fikade vi. Och blev jättetrötta.... Men här kommer lite bilder!
 
Bästa värdparet
 
Ni förstår vilka som vinner matcherna?
 
 
Jag tipsa om Soran Ismails sommarprat. Sök på sr.se!
 
 
Och så vill jag gratulera Svenne, min bästa vän, som bokat en finfin semesterresa till december!
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback