Känslan efter är oslagbar

.... och så var det måndag igen. Jag tycker om mina måndagar. Tack vare att jag nu går upp tidigt får jag ut mycket av dagen. Och måndagsträningen börjar nu likna rutin. Hade jag aldrig trott.

Jag svär sällan på bloggen (jaha, och hur är det utanför bloggen kan man undra? Inga kommentarer...). Hade jag gjort det så skulle det bli någon harang om hur jobbigt träning kan vara ibland. Som idag till exempel. Klockan tolv var det CXWorx i 30 minuter. Med hjälp av viktplatta och gummiband är det olika styrke- och stabilitetsövningar. Faktiskt kom pulsen upp en hel del. Men i jämförelse med hur det var på konditionspasset efter: oj oj. Där fick jag känna på flås. Så där att jag undrade vad jag gjorde där.

Men vet ni. Jag kommer gå nästa vecka igen. För jag vill flåsa. Därför att känslan efter är oslagbar.

Annars då? Picture-time!


Alla kärlekars dag kom. Vi tog en tripp till Fotografiska och åt en finfin middag: kalvfärsbiff, vitkål med lingon, gurka i sötsur tappning och massa annat gott



Min Valentine visste vad jag tycker om...



Efter massa fotografitittande var det dags att färda sig hemåt. Det snöade. En hel del. Foto: C. Lind



Det lossnade med jobb. Och jag gillar att planera min tid.



Jag lagade lasagne förra veckan. Vegetarisk med quorn och zucchini och aubergine. Jag tror jag var lasagnekock i mitt tidigare liv. Perfekt att ha i frysen!    Foto: C. Lind



På lördagen hade jag partyparty. Vi bjöd på matmuffins med feta och oliver, tomat och broccoli. Serverades med sallad och philadelfiaost.  Foto: C. Lind



Inget party utan efterrätt: mandelmassa blandad med äggvita blev söta små kakor (tillsammans med en hasselnöt på) och till det en hel drös med frukt. Pricken över i:et den gången blev vispad grädde
Foto: C. Lind



Veckans glädje: tulpaner gånger två



Klokhet: baka ditt bröd själv - billigare, godare, roligare!
Foto: C. Lind



Veckans roligaste poster på stan! Ni missade väl inte sista avsnittet av Sherlock i lördags?



Veckans kreativa: finsk snögubbe. Återfinns på min granngård









Att du gjorde i ordning i lilla rummet var inte bara en handling. Det var kärlek som kändes ända in i djupet av mitt hjärta






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback