Träning - ett oerhört smart val

Jag kan inte tänka mig annat än att träningen alltid kommer finnas där.

Det är ett smart val att välja träning.

Jag tycker mig bli en bättre människa.

Och nej.

Det handlar inte om kalorier och bikinihets.

Det handlar om något så enkelt som lugn och ro.

Om en kropp som viskar "tack" efter varje träning

För mig är det alltså helt nödvändigt att röra på mig.

Annars blir jag odräglig, sjuk och ännu mera odräglig

Jag ska säga dig en sak. För visst har många av oss varit där - vi jagar kalorier och försöker mäta våra träningsframgångar med våg och måttband. Snälla, låt oss sluta med det. Låt oss mäta något annat. Hur känns det egentligen efter ett träningspass? Det må vara svårt att mäta men du vet vad jag menar.

Det känns  U N D E R B A R T

Det, om något, borde vara vår drivkraft

Jag tror jag ska ut och springa en sväng lite snare ikväll



Foto: C. Lind



Ett trevande försök att försöka




Kommentarer
Postat av: Lotta

Härligt att läsa Emilia - jag kan inte göra annat än att hålla med dig :)

2012-07-06 @ 17:23:55
URL: http://lotta.livskick.nu
Postat av: Johanna

Du har såå rätt. Med motivationen att MÅ BRA så orkar man också, även när det är tungt. För det handlar inte om att bygga muskler eller forma kroppen, utan om att den ska må bra och vara frisk.



Stor kram till dig!

2012-07-06 @ 17:58:29
URL: http://livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback