Alldeles Yr och Knäsvag

Det finns saker som gör mig alldeles yr

Just igår specifikt löpning

Igår träffades jag med Lisa - som jag egentligen bara pratat med två gånger. Men med träningsdejter verkar det vara så att man kan ses i alla fall. För man ska ju "bara" springa. Och som vi sprang! Och pratade. Efter några kilometer bestämmer vi oss för att vara tysta, för andfåddheten gjorde det hela svårt. Backe upp och backe ner, vid Årstaviken. Till saken hör att jag följer Lisas löputveckling på Facebook - och vad mer kan jag skriva? Hon är grym! Vi var så peppade att vi höll ett lite för högt tempo. Vi snittade på 7:12 per kilometer och för mig är det en ökning.
 
6 kilometer blev det, och sedan en två kilometers nedvarvning och så lämnade jag av min nya löpkompis på hennes jobb. Stunden efter de sex kilometrarna var helt underbar. Det var som att jag levde lite mer än vanligt! Tack Lisa!
 
Mina onsdagar har blivit något alldeles särskilt. Jag är L E D I G. Visst, idag har jag ringt ett jobbsamtal, som jag skjöt upp från igår till idag. Men annars är tanken - minsta möjliga (mentala) ansträngning. Jag behöver bli bättre på vila och hela den biten, men jag känner mig stolt över mina senaste onsdagar. Som avslutas med yoga hos Janne på Heart & Hand. Det är det bästa jag vet - att få yoga mig lugn!
 
 
 
 
 
Det finns saker som gör mig alldeles knäsvag. Just nu min fästman
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback