Kokos- och havrepannkaka – glutenfri

 
För bara några veckor sedan blev det ett pannkake-haveri hemma hos oss. Så pass att jag tappade fattningen och var sur i säkert minst en kvart. Där hade jag satsat på fina glutenfria mjölalternativ, och resultatet var förskräckligt. I min fantasi skulle vi ha med oss pannkakorna på någon utflykt och njuta. Men det blev, bokstavligen, smulor av min dröm.

 

När jag då fick tips via Instagram, kunde jag förstås inte låta bli. Och det finaste var ju: det blev kanonbra och gott! Det fick bli en pannkakefrukost imorse – här delar jag med mig av receptet!

 

 4 ägg

2 dl havregryn

2 dl kokosmjölk (normalfet)

lite salt

 

Uppdatering! MIXA ALLT MED STAVMIXER! (Tack Elin för att du påminde mig om detta!)

 

Jag tänkte först steka i kokosolja, men det behövdes inte, då vår nya stekpanna är som gjord att steka fettfritt i!

 

Till detta hade vi skuret päron samt en blandning av kesella och krusbärskräm. Finemang!

 

 

 

 

 
Kommentarer
Postat av: Elin

Det där prövar jag till kvällsmat idag :)

2013-08-12 @ 15:26:11
Postat av: Dorota

Mums, låter gott!!!

2013-08-15 @ 21:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback