Tyresta Hiking

Vaknade med ett rastlöst sinne. Vad ska jag göra? Någonstans visste jag att ut, det ville jag.
 
Där och då hade jag ingen aning om vad dagen skulle erbjuda. Och det kanske var lika bra - för då kanske jag hade backat bekvämt och stannat hemma.
 
Jag kollar upp busstidtabellen för 834:an som går till Tyresta by. En gång i timmen, perfekt, jag tog den som gick 09:41.
 
Det är verkligen dundervackert därute - och massor att se! Jag kände mig lättare och mer bestämd till sinnet - så jag tog slingan Brakmaren 10,3 kilometer, inga problem. Vacker natur, sol som strilar igenom trädkronorna, livet är som bäst på detta vis. Så jag gick på, i ganska bra takt. Mot slutet började jag känna mig lite trött i benen, och hungrig. Fram med mellanmålet som jag packat ned innan jag begav mig. Aldrig har ett mellanmål smakat så gott!
 
På slutet inser jag att jag har hamnat där Herr Höckert brukar parkera bilen, när vi tar en utflykt till Långsjön.
 
Det är bara det, att jag har ingen bil här och nu. Inte ens ett körkort.
 
Klockan är nu strax ett och jag har gått i nästan tre timmar. Och klockan 16:25 har jag möte. Jag börjar kika om det finns några bussar i närheten.
 
Det gör det I N T E.
 
Jag börjar på måfå gå längs Brakmarsvägen, men inser att det tar för lång tid.
 
Där och då beslutar jag mig - jag går tillbaka, en mil till fixar jag!
 
Det var spännande, bussen som jag inte fick missa gick 15:05. Jag landar på busshållplatsen 14:55 - det kallar jag timing!
 
Tack kroppen!
 
Dessa markeringar följde jag i 5 timmar
 
 
 Fantastisk natur
 
 Det var nära att jag hoppade i, men jag hade bråttom till bussen!
 
 Älskade busskur!
 
 

För ett tag sedan skrev Johanna ett inlägg på sin blogg, om att hon inspireras av min träning och rörelse! Det kändes så fint att läsa det, att mina bravader inspirerar andra! Tack Johanna!
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Annika - strongday.se

Härligt jobbat Emilia!

2013-07-01 @ 22:13:17
URL: http://strongday.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback