Quinoapanna med kyckling & cashewnötter

Grundreceptet som jag använt mig av är från isodieten.se, då heter det Asiatisk Quinoapanna - jag har ändrat om lite, utifrån vad jag haft hemma! Jag kallar receptet
 
 
 
Ingredienser
 för 4 portioner
 

3 dl quinoa, blandade färger
8 dl vatten
2 msk kycklingfond
1 tsk gurkmeja
600 gr kycklingfilé
1 msk olivolja
200 gr sockerärtor
200 gr broccolibuketter
2 st röda paprikor
40 gr cashewnötter
2 msk fisksås
1 msk sesamolja
4 tsk sambaloelek
(istället för sambal oelek: 3 msk tomatpuré blandas med en pressad vitlök, lite chili, salt & peppar)
 
Så här gör du:

Skölj quinoan och koka i ca femton minuter tills den är färdig. Blanda i kycklingfonden samt gurkmejan. Ställ åt sidan. Skär kycklingen i mindre bitar i stek på i olivoljan i en gryta tills den är genomstekt. I med sockerärtor, gärna halverade, broccoli och skuren paprika. Låt fräsas på i några minuter. Häll i quinoan, fisksåsen, sesamoljan, sambal oelek (eller den egna varianten som står inom parantes ovan) och nötterna, låt allt värmas på!
 
Klart att serveras!
 
Smaklig spis!
 
 
 
Jag har börjat köpa frysta sockerärtor och broccoli, jag förstår det som att näringen är densamma, och till och med bättre. Dessutom verkar priset vara lägre.
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback