Rabarber - och jordgubbspaj med kokostouch

 

Smuldegen

0,5 dl glutenfri mjölmix

0,5 dl bovetemjöl

0,5 dl havregryn

0,25 dl kokosflingor

3 msk kokosolja

2 msk smör

0,25 dl socker

lite salt

 

Så gör du

Blanda allt i en skål, och mixa med stavmixer till en smuldeg.

 

Innehållet

3-4 rabarberstänger, spröda

1,5 dl skurna jordgubbar

1,5 msk potatismjöl

2-3 msk socker

kanel

 

Så gör du

Sätt ugnen på 200 grader. Använd en ugnsfast form. Skär rabarbern i tunna slantar. Lägg i botten på formen, och sedan jordgubbarna över. Strö över potatismjöl, socker & kanel. Sedan lägger du smuldegen fint fördelat över rabarbern och jordgubbarna. In i ugnen i ca 20 minuter!

 

Servera med en god vaniljglass

 

 

 
 
Idag har jag beslutat mig för ett eftermiddagspass med jobb - det innebär "gör vad du vill fram tills dess" - svårt att släppa tankarna på jobb, men då får jag komma ihåg vad som är viktigt i mitt liv. Egentligen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback